Ekonomi

Temsa, ihracat büyümesinde sektör lideri oldu ve son 3 yılda cirosunu 12 kat artırdı.

Son 3 yılda ciroda 3 haneli büyüme kaydeden TEMSA, 2020-2023 döneminde gelirlerini TL bazında yüzde 1.090, dolar bazında ise yüzde 252 artırdı. İhracatta 2023 yılını yeni rekorlarla tamamlayan TEMSA, ihracat gelirlerini 2022 sonuna göre yüzde 92 artışla 182 milyon dolara çıkardı.

2020 yılı sonu itibarıyla Sabancı Holding-PPF Grubu ortaklığı çatısı altında faaliyet göstermeye başlayan TEMSA, dünyada Kovid ve diğer ekonomik çalkantıların yaşandığı 2020-2023 dönemini büyük bir finansal başarıyla tamamladı. Yurt içinde araç parkını genişletip yurt dışında global varlığını güçlendiren TEMSA, 2023 yılını toplam 9,2 milyar TL gelirle kapatırken, şirketin toplam araç satışı 3.391 adede yükseldi. 2020 yılı sonunda 771,5 milyon TL ciro elde eden TEMSA, böylece 2020-2023 döneminde yüzde 1.090 ciro artışı sağlayarak, söz konusu dönemde Türkiye’nin en hızlı büyüyen sanayi şirketleri arasında yerini aldı.

HEM OTOBÜSTE HEM MİDİBÜSTE İLK

Bugüne kadar dünyanın 70’e yakın ülkesinde 15 binin üzerinde aracı yollara çıkaran TEMSA, ihracat alanında da tarihi başarılara imza attı. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre 2023 yılında hem otobüs hem de midibüs segmentinde ihracatını adet bazında en fazla artırmayı başaran şirket olan TEMSA, Türkiye ekonomisine desteğini bir kez daha ortaya koydu. İhracat gelirlerini geçen yıla göre yüzde 92 artıran TEMSA, 182 milyon dolarlık ihracat geliriyle bu alanda tarihinin en yüksek seviyesine ulaşırken, Kuzey Amerika, Fransa, Almanya, İngiltere gibi öncelikli pazarlarda varlığını güçlendirmeye devam ediyor. ve İtalya.

GELİRLERİN YÜZDE 61’İ YURT DIŞINDAN

Konuyla ilgili değerlendirmeler yapın. TEMSA CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu, şirket olarak oldukça başarılı bir dönemi geride bıraktıklarının altını çizerek, “Son 3 yıla baktığımızda her yıl 3 haneli ciro büyümesi yakaladık. Konsolide rakamlarla birlikte değerlendirdiğimizde gelirlerimizi son 3 yılda TL bazında yüzde 1.090 artırarak 9,2 milyar TL’ye ulaştık. Dolar bazında tüm güçlü ekonomik koşullara rağmen ciro artışımız yüzde 252’ye ulaştı. Bugün ciromuzun yaklaşık yüzde 61’ini uluslararası işlerimizden, ciromuzun yüzde 39’unu ise Türkiye operasyonlarımızdan elde ediyoruz. “Bu istikrarlı dağıtım sayesinde dünyadaki olası zorluklara karşı bir savunma sistemimiz varken, aynı zamanda Türkiye ekonomisine döviz kazandırmaya ve Türkiye’deki pahalı katma ihracat seferberliğine katkı sağlamaya da devam ediyoruz” dedi.

İHRACATTA TARİHİ BAŞARI

TEMSA’nın büyüme hikayesinde küresel ayak izini güçlendirmenin büyük önem taşıdığının altını çizen Tolga Kaan Doğancıoğlu, “Bu bağlamda öncelikli pazarlarımız olarak nitelendirdiğimiz Avrupa ve ABD’de son derece başarılı sonuçlar elde ettik. Müşterisini çok daha iyi dinleyen, onların geri bildirimleriyle araçlarını ve teknolojisini çok hızlı geliştiren, müşterilerine sadece satışta değil satış sonrası süreçlerde de her zaman destek olan bir TEMSA yarattık. Burada yetkinliklerimizi güçlendirirken aynı zamanda müşterilerimize finansman ve hizmet alanında da yenilikçi hizmetler sunmaya devam ediyoruz. “Bu kapsamda müşterilerimizin finansman ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla ABD’den sonra Türkiye’de de TEMSA Finans çözümünü hayata geçirdik” dedi.

Müşteri odaklı yaklaşımlarının ihracat rakamlarına olumlu yansıdığını belirten Tolga Kaan Doğancıoğlu, “2023 yılında 182 milyon dolarlık ihracat gelirimizle TEMSA tarihinde bir ilke imza attık. Yüzde 36 büyüme performansı yakalarken, TEMSA tarihinde bir ilke imza attık. Öncelikli pazarlarımız arasında yer alan Kuzey Amerika’da; EMEA bölgesinde yüzde 31; “Batı Avrupa’da yüzde 78 büyüme rakamlarına ulaştık” dedi.

“ELEKTRİKLENMEDEN SONRA HİDROJENİN ÖNCÜSÜNÜ YAPIYORUZ”

Tüm bu finansal başarıların yanı sıra TEMSA’nın küresel büyüme vizyonunun merkezinde yer alan sıfır emisyonlu araçlarda da önemli stratejik adımlar attıklarını vurgulayan Tolga Kaan Doğancıoğlu, “TEMSA olarak elektrifikasyon ve sıfır emisyon yolculuğumuz başlıyor. 2010’ların başında. Yani burada yaklaşık 15 yıllık bir tecrübemiz var. Sadece elektrifikasyonu değil tüm alternatif yakıtları kapsayan Ar-Ge yaklaşımıyla geleceğin sürdürülebilir mobilitesine öncülük etmeyi hedefliyoruz. ASELSAN ile birlikte Türkiye’nin ilk yerli elektrikli otobüsünü pazara sunan şirket olarak, bu kez Portekiz merkezli CaetanoBus işbirliğiyle Türkiye’nin ilk şehirlerarası hidrojenli otobüsünü bu yılın sonunda seri üretime hazır hale getireceğiz. Bu araçla bugün portföyümüzde 8’i elektrikli, 2’si hidrojenli olmak üzere toplam 10 farklı sıfır emisyonlu araç olacak. Bu anlamda dünyada en fazla sıfır emisyonlu araç alternatifini müşterilerine sunan firmalar arasında yer alıyoruz. Sıfır emisyonlu araçlardaki yetkinliğimizi güçlendirirken, sürdürülebilirlik odaklı iş süreçlerimizi ve iş modellerimizi CDP, SBTi, Global Compact ve Ecovadis gibi küresel platformlarla uyumlu olarak sürekli geliştiriyoruz. Geçtiğimiz yıl Avenue Electron otobüsümüzle EPD (Çevresel Ürün Beyanı) belgesini almaya hak kazandık. Bu belgeyi otobüsle alan Türkiye’de ilk, dünyada ise altıncı üretici olduk. CDP raporlamamız sonucunda ilk başvuru yılımızda İklim Değişikliği A Listesi’ne dahil olduk. Bunların hepsi sürdürülebilirlik konusundaki samimiyetimizin, ciddiyetimizin ve kararlılığımızın göstergesidir” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu